‘Succesvol Transformeren’ is een onmisbaar handboek over mensgericht verandermanagement. Voor leiders, managers en veranderaars die mensen centraal willen stellen bij transformatie. Ontdek hoe je organisatieveranderingen mensgericht aanpakt met strategie, visie en praktische tools.
Over het boek
Wat kun je verwachten van ‘Succesvol Transformeren’?
- Strategieën voor het succesvol voorbereiden van complexe veranderingen.
- Praktische tools om direct toe te passen in jouw organisatie.
- Inzichten gebaseerd op jarenlange praktijkervaring en wetenschappelijk onderzoek.
- Inspirerende voorbeelden van organisaties die succesvol zijn getransformeerd.
Met een duidelijke opbouw en concrete tips helpt dit boek je om verandering niet alleen strategisch voor te bereiden, maar ook daadwerkelijk succesvol te implementeren.
Waarom kiezen voor ‘Succesvol Transformeren’?
- Toegankelijk voor zowel ervaren professionals als nieuwkomers in het vakgebied.
- Handige voorbeelden en cases voor directe toepassing in jouw situatie.
- Focus op duurzaam succes in plaats van kortetermijnoplossingen.
Over de auteur
Pauline Kamphuis, oprichter van StrategyC, heeft jarenlange ervaring in verandercommunicatie, leiderschap en strategieontwikkeling. Vanuit haar rol als communicatieleider is ze sinds jaar en dag actief betrokken bij organisatieverandering. In dit boek deelt ze haar kennis, methoden en best practices.
Voor wie is dit boek?
‘Succesvol Transformeren’ is geschikt voor:
- Leiders en managers die verandering willen sturen.
- HR- en communicatieprofessionals betrokken bij organisatieontwikkeling.
- Consultants en adviseurs in verandermanagement.
- Iedereen die meer wil leren over het effectief doorvoeren van mensgerichte verandering.
Wat zeggen lezers?
Verhelderend boek over verandermanagement.
Het boek biedt leidinggevenden een leidraad om een bedrijf of andere organisatie te transformeren en hierbij mensen centraal te stellen. De focus van het boek ligt dan ook bij de 'zachte kant' van veranderingen: het draagvlak en de engagement van werknemers bij de transformaties. In 10 stappen wordt het proces van bedrijfsverandering uitgelegd. In heldere stijl geschreven. Met illustraties.
Superinteressant. Compleet, compact, overzichtelijk.
Strategisch adviseur
De 10 stappen zijn essentiële ankerpunten voor je strategie.
Ze helpen valkuilen te ontwijken en zicht te houden op het doel.
Frank Ruigrok
Aanrader, lekker toegankelijk en praktisch!
Tom van Dael
Vooral het punt over monocentrisch en polycentrisch denken was voor mij een ‘eye-opener’
In plaats van een verandering van bovenaf op te leggen, kun je beter aansluiten bij bestaande tendensen die er al zijn!
Dr. G. Behrens
Heel waardevol om zoveel inspiratie gebundeld in één boek te kunnen raadplegen
T. Melissen
Dit boek creëert bewustzijn over het belang van de ‘zachte kant’ van transformeren
en geeft de lezer bovendien pragmatische tips en waardevolle checklists.
Fiona Van Der Graaf
De modellen en checklists brengen structuur en kunnen direct in de praktijk worden gebracht
Ik wordt hier erg blij van!
Kees van Velzen
Vol aansprekende voorbeelden, die je helpen om het proces te stroomlijnen
en te zorgen dat medewerkers zich gehoord voelen. Bij een volgend transformatie-proces ga ik zeker aan de slag met deze stappen.
Margot Fokke-Glaser
Fijne check en houvast voor het transformatietraject waar ik nu mee bezig ben
Nienke Ruis
Wat een fijn boek! Praktisch en simpel geschreven. De routekaart vind ik ook héél handig
vooral voor projectleiders en leidinggevenden een praktisch handvat.
Karlijn van Driel
Een aanrader! Zowel om te lezen als om te bewaren als naslagwerk!
Thijs de Lange
Rechtdoorzee en strategisch
Een uitstekende bron voor leiders die met de organisatie een nieuwe richting willen inslaan
Megan Clavelle
Vanwege de partnerstructuur en het business model van een advocatenkantoor regeert vaak de korte termijn. Pauline benadrukt in haar boek dat transformatie juist een lange adem vergt.
Beatrijs van Selm
Transformeren is niet zomaar veranderen; het vraagt veel van mensen binnen de organisatie
We werken in systemen, met professionals, intern en extern. En elk met hun eigen wensen en idealen. Het is belangrijk om die mee te nemen om tot een gezamenlijke en vooral ook werkbare droom te komen. Stap 2 spreekt me dan ook enorm aan in dit goed doordachte boek. – Ina Dijstelbloem, Antropoloog en communicatiespecialist.